W 2016 roku radio utrzymało zasięg na poziomie ponad 70%

Kolejny rok z rzędu zasięg dzienny radia ogółem utrzymał się na wysokim poziomie wynosząc aż 72%. Oznacza to, że blisko 3/4 z nas słucha radia codziennie. W...

295
295

Kolejny rok z rzędu zasięg dzienny radia ogółem utrzymał się na wysokim poziomie wynosząc aż 72%. Oznacza to, że blisko 3/4 z nas słucha radia codziennie. W ciągu tygodnia jest to już blisko 92% Polaków, co czyni z radia jedno z najbardziej masowych i najpopularniejszych mediów w Polsce.

W czasie dynamicznych zmian w konsumpcji mediów, zachodzących także w Polsce, radio od wielu lat cieszy się bardzo wysoką popularnością. Liczbę słuchaczy radia w Polsce, pomimo nieznacznych wahań,  należy uznać za stabilną. W 2016 roku zasięg dzienny osiągnął poziom 72% i była to niewielka korekta w stosunku do roku poprzedniego o 1,8 punktu procentowego. Jest to jeden z najwyższych wyników w Europie – radio w życiu Polaków jest niezmiennie bardzo istotnym elementem. Dla porównania zasięg dzienny radia w Czechach wynosi zaledwie 61,7%, w Rumunii 64,4%, a w Szwecji 68%.

WYNIKI RADIA OGÓŁEM 2015 2016
Zasięg dzienny 73,8% 72,0%
Średni czas słuchania (min) 273 min. 270 min.

Radio towarzyszy Polakom niemal przez cały dzień – od wczesnych godzin porannych aż do późnego popołudnia słuchalność kwadransowa utrzymuje się  na bardzo wysokim poziomie. To efekt tego, że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich. Zapewnia to bardzo długi prime time radiowy i możliwość osiągania bardzo wysokich wskaźników kampanii reklamowych dla polskich reklamodawców.

Na rekordowym poziomie utrzymuje się słuchalność radia w samochodzie – blisko 11 mln Polaków (35,8%) włącza radio w aucie przynajmniej raz dziennie. Zasięg w domu wyniósł w ub.r. 45,1%, a w pracy – 35,8%.

Źródła: Polska: Radio Track, Millward Brown na zlecenie Komitetu Badań Radiowych,badanie zrealizowane na ogólnopolskiej próbie osób w wieku 15-75 lat, wielkość próby 83 751 respondentów; Czechy: Radioprojekt 2-3 kwartał 2016; Rumunia: ARA, 3. fala 2016; Szwecja: Kantar Sifo, 1. tydzień 2017

Kategorie