Biznesmen na nasłuchu

Prezesi, dyrektorzy, właściciele przedsiębiorstw, specjaliści i osoby wykonujące wolne zawody – łączą ich ponadprzeciętne zarobki, specyficzne zachowania konsumenckie, możliwość wpływania na decyzje zakupowe w firmie. Są idealnymi odbiorcami produktów markowych, wysokiej jakości. Radia słuchają dłużej niż inni.

Osoby na wysokich stanowiskach i prowadzące własne przedsiębiorstwa decydują o zakupach dóbr trwałego użytku. Nie tylko w swoich firmach, ale też w domach. Najczęściej wybierają produkty markowe, prestiżowe, wysokiej jakości. Są idealną grupą docelową dla producentów z wielu sektorów – od samochodów przez sprzęt RTV po przyrządy biurowe. Szefowie, właściciele, specjaliści zarabiają też więcej niż cała populacja i więcej wydają. Często są też liderami opinii i kreują gusta swojego otoczenia.

Z przekazem reklamowym można do nich dotrzeć przez radio – słuchają go przez 289 minut dziennie, aż o 20 minut dłużej niż cała populacja. Codziennie radia słucha 83,6 proc. osób z tej grupy, czyli prawie 5 mln osób. W całej populacji zasięg dzienny wynosi niecałe 78 proc.

 

Wysoki zasięg utrzymuje się przez większość dnia. Zasięg w kwadransach przekracza poziom 20 proc. już o godz. 7 rano i nie spada poniżej tej wartości aż do 17. Najwięcej dyrektorów, właścicieli przedsiębiorstw i osób wykonujących wolne zawody słucha radia w godz. 8-14, kiedy zasięg wynosi zawsze ponad 30 proc., co oznacza, że w każdym kwadransie przed odbiornikami gromadzi się 1,8-2 mln osób z tej grupy.

 

Do tej grupy tym łatwiej dotrzeć, że istnieje wiele stacji ściśle skierowanych do tego odbiorcy i adresujących do niego swój program: informacyjne Tok FM, chilloutowo-jazzowe Chilli Zet, RMF Classic z muzyką klasyczną i filmową; dyrektorzy czy właściciele firm stanowią też bardzo dużą część słuchaczy Eski Rock.

 

Wszystkie dane: Radio Track, Millward Brwon SMG/KRC, fala I-VII 2010 (jeśli nie zaznaczono inaczej).